skaffa minigris, eller inte skaffa minigris...

Medan stadsbon lillasyster uppenbarligen funderar på att skaffa en liten hund, av vissa även kallad "skit-i-snöre", som hon kan gå på stan med i fickan, funderar storasyster på landet på att skaffa en gris. Som jag alltid har sagt "don efter person" ; )
Faktiskt, jag är helt seriös; en liten minigris som kan vara både inne och leka med katterna, och ute och böka runt på gården. Det lilla livet skulle i sådanna fall heta Sture, "Sture the Pig". Tänk er själva: Sigrid, Sälma och Sture, vilken liga! Jag håller på att läsa på för fullt, och är snart lite av en minigrisexpert känner jag. Smyger även fram lite bilder till Johan, som är lite mer skeptisk till affären. Men vem är jag att klandra honom, han har ju aldrig bott på landet och förstår inte att grisar kommer på köpet! Dessutom är det så gott som omöjligt att inte vilja ha en, titta bara:





                                
                                         (bilden lånad)


Det vore ju för häfigt alltså! Jag ville ha en när jag var liten, men det ville inte mamma... Kruxet är bara att vi ju är borta så mycket. Det är just nu den enda haken, om det inte vor för det skulle Sture snart vara min!
Idag är det söndag och solen skiner för första gången på flera veckor! Fantastiskt. Jag ska snart ut och kolla in vårt nya ´hood! Senare får vi besök och det ska fikas födelsedagsfika i efterskott!
Ja gott folk, jag har inte så mycket mer att förtälja för stunden. Gårdagen ägnades åt att plocka upp de sista synliga kartongerna (med detta menas att det fortfarande är ett helt rum kvar fullt med ouppacakde kartonger, men därinne är vi aldrig, så det gör inte så mkt!), dammsuga och skruva ihop gästsängen! Så nu finns, om än en väldigt hård, sovplats för långväga besökare ;)
Nu ska jag byta morgonrocken mot mjukisbrallorna och gå ut i solen en timme!

Hoppas att ni alla har det bra!

/Yours Truly.


Kommentarer
Postat av: Mams

Jag tror den ena är tokigare än den andra. Läste om en "minigris" som vägde 250 kg. Den ville gärna vara på soffan o kolla tv. Det vore väll "gulligt"??? Löv ju.

2009-03-16 @ 16:51:26
Postat av: annie

hahaha mamma.

klart som attan att du ska ha en gris. Jag kan ta sture när du inte har dit så tar du rasta när inte jag har tid.

Top notch!

Postat av: Jenny

Du e galen :)

2009-03-20 @ 18:26:15
URL: http://magicbean.blogg.se/
Postat av: annelie

då var det här med uppdatering igen då va.

2009-03-24 @ 14:17:38
URL: http://annelieberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback