Lärare och husägare

...ingen dålig start på 2009 om man får säga så!

ÄNTLIGEN har vi fått lägenheten såld, och därmed är det även fastspikat att vi flyttar in i vårt fantastiska hus (villa!) den 2:a mars!
JAG ÄR LYCKLIGARE ÄN JAG NÅGONSIN VARIT. Ju mer jag tänker på det,desto högre vill jag hoppa omkring och sjunga lyckliga sånger :D Det känns otroligt bra. Äntligen kan vi ta nästa kliv frammåt tillsammans.
Hela affären med huset underlättas också av det faktum att min inkomst, f.r.o.m. den 23 februari kommer att multipliceras med 3. Jag var och skrev på anställningsavtalet i torsdags, och måndagen den 23:e februari blir jag lärare på riktigt, för resten av mitt liv! För första gången någonsin, kommer därmed min fasta månadsinkomst överstiga CSNs futtiga 7500, även det mina vänner känns otroligt! Vad gör man med så mycket pengar?!
Pengaöverflödet kommer dock inte bli alltför svårt att råda bot på, eftersom ca 100 kvm av vårt hus kommer att sakna möbler till en början... På listan står bland annat:

Fint köksbord+ fina stolar
Fler skohyllor...
Någon slags antik byrå el. dylikt
Två gamla vackra skrivbord
Sköna stolar till de vackra skrivborden
Bokhylla/-or till biblioteket/arbetsrummet
En stor golvkandelaber (femarmad) till det enorma vardagsrummet
Gardiner
Blommor

Det är helt fritt fram för samtliga  läsare att bidra med valfritt objekt från listan! Se bara till att kontakta varandra, så vi inte får alltför många dubletter av något ;)

Igår hade jag och hjärtat en härlig kväll! Den började i hemmets lugna vrå, där det tillgades god svamprisotto till fin bakgrundsmusik. Denna delikata kreation intogs i salongen tillsammans med två glas vitt. Som grädden på moset avslutades middagen med en delikat chokladdessert, bestående av en äkta noblesseask!
Efter detta intog vi strike, där vi bowlade som två gudar och zippade några drinkar. Kvällen avslutades sedan på mysiga Å, där vi likt en första dejt satt och pratade och umgicks, innan vi gick hem för att återigen dela sovplats :)
Fantastiskt egentligen att man fortfarande kan uppleva sådana mysiga stunder, trots att man levt tillsammans en bra tid!

Idag är det lördag. Det blir nog en lugn dag utan alltför stora äventyr, jag misstänker att en förkylning är på ingående, och befinner mig för tillfället inte på den topp jag brukar... Det enda som står på agendan är en tur till Djurmagazinet för att inhandla rockiga halsband till tant Sigrid och tant Sälma! Jag har sett två fina halsband i läder med små silvernitar som de ska få!  Sickan får ett rött, som kontrast till hennes silvergrå päls, och Slem får ett tufft svart som passar hennes bad ass-attityd :P Bilder på dessa damer i sina halsband kommer i framtiden!

Nu börjar mina ord ta slut, så jag sätter härmed punkt.

Ha en härlig helg allihopa!

/Yours Truly.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback