Fröken Vähäkuopus

Jag har undrat om det kanske är dags att lägga ner bloggen... frevensen på mina inlägg är ju inte precis kontinuerliga om man säger så!  Men men, de som orkar vänta i veckor på nya rader låter ju sig i alla fall glädjas något åt mina tecken!

Nu är skolan officiellt slut och 4,5 års studier är egentligen över. Inoficiellt har jag tyvärr 6 veckors praktik kvar innan jag kan ta ut mitt examensbevis... Trist men ändå lite skönt att få friska upp praktiserandet innan man ska kasta sig ut i verkligheten.
Apropå verklighet ska jag på mitt livs första riktiga jobbintervju på onsdag! Det känns spännande och samtidigt MYCKET overkligt. Jag har liksom lite svårt att greppa att jag nu faktiskt ÄR lärare, på rikitgt. Lika mycket riktig lärare som alla de lärare jag själv har haft under alla dessa 16,5 år! LÄSKIGT. Men jag kommer bli så så bra! Eller faktiskt: jag ÄR så bra! Jag är grym, skulle själv vilja ha mig som lärare ;)
Intervjun rör en tjänst i år 6-9 i engelska och svenska. Och nej, jag har inte svensklärarkompetens, men jag anser att mina egna kunskaper räcker för att undervisa högstadieelever i mitt modersmål. Lägg dessutom till 3 kursers utbildning i engelska på extremt hög grammatisk och språkanalytisk nivå, så tror jag inte det blir några störe problem.
Fröken Anne, eller kanske hellre: "Ms Vähäkuopus". Ja, jag ska tvinga mina elever att kalla mig fröken Vähäkuopus. Antingen det eller IG, det är bara att välja ;)

Efer mycket slit med examensarbetet gick opponeringen rätt bra tror jag. Fick inte så värst mkt kritik och en hel del positiva utlåtanden. Ska göra en del småjusteringar bara men inget stort behöver ändras. Skulle bli förvånad om jag inte får minst VG...
Idag är det dock första lördagen på 4,5 år som jag inte har ngt skolarbete alls att ägna mig åt, detta kommer att firas med en helt ledig slappdag! En promenad till skolan för att lämna in det sista skriftliga verket och en fika kanske, mer än så händer inte idag. Skulle vilja träna, men eftersom jag var så klumpig och halkade i onsdags och därmed ådrog mig en REJÄL lårkaka på rumpan/låret, har jag lite svårt att springa... Men det gööör inget, jag är ledig och kan göra det en annan dag!

Ha en bra dag alla!

/Yours truly.

Kommentarer
Postat av: syster

det blir inge lägga ner bloggen här heller. Vad ska jag då längta efter att läsa? Nej skärpning! O grattis, vad stolt jag blir! du kommer briljera som lärare, snygg är du också. PUSS

2009-01-10 @ 12:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback