Var inte alltför välplanerad och ordentlig...

Jag är värdelös på att uppdatera, jag vet. Men faktum är att det finns så mycket här i livet som faktiskt är viktigare, och just nu tar det all min energi, både positiv och negativ... Det sista jag kan göra nu är att klaga på att det inte händer saker i tillvaron, för det är precis vad det gör. Kanske nästan lite väl mycket faktiskt, men jag ska inte klaga, det mesta är trots allt positivt! Tyvärr medför allt detta att jag inte hinner med så mycket runt i kring, men så är det. Det sista jag tänker göra är i alla fall att ha dåligt samvete över att jag inte uppdaterar bloggen, som sammanlagt 12 personer om dagen läser!

Lägenheten är såld och vi håller nu på att packa och rensa ur förråden. Vinden sorterades och packades i går, och nu väntar källaren samt garderober i längenheten... För första gången någonsin är jag glad över att ha flyttat runt som en galning genom åren, det underlättar verkligen hela packningsprocessen! Däremot förstår jag inte hur jag inte kan ha fått stämpelkort hos adressändring, fatta hur många tusenlappar de har fått av mig. Det vore väl annars en bra idé tycker jag, mängdrabatt istället för de där flyttkorten som ingen i alla fall skickar längre...
Samtidigt som detta, försöker jag se till att bli utexaminerad lärare på fredag, och klara av allt pappersjobb som hör därtill! Parallellt med allt, är det även tänkt att jag ska planera undervisning för 4 klasser i engelska och svenska  för resten av läsåret, men det blir ett fall för helgen! Jag börjar alltså mitt första riktiga heltidsjobb som lärare på måndag, och har än så länge inte ens öppnat någon av läroböckerna än... Men det löser sig! Min nya filosofi är att följa tipset jag fick av min examinator i onsdags "var inte alltför välplanerad och ordentlig, det sätter bara onödig press på dina elever". Det lät bra tycker jag som annars är så galet välplanerad!

Nu ska jag gå och förklara för min sambo att han är bäst i världen som dukar undan och fixar kaffe, när jag inte har tillräcklig kraft för att lyfta min stora rumpa ur soffan...

/Yours Truly.

Kommentarer
Postat av: syster

så sant :)

Jag kan ju alltid mäta muskler med johan, du o jag kan kika på film o sällskapa, micke kan få vara en teddybjörn och mathias får lyssna på mitt gnäll :)

Det ska faktiskt bli enormt skönt att komma hem!

2009-02-17 @ 09:15:49
Postat av: igen

lycka till på nya jobbet! Du kommer klara de galant :)

2009-02-17 @ 09:16:26
Postat av: Hanna

Grym sida du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback