Nu är det slut!

4, 75 års slit är nu över.
Inga fler ångestgivande tentor, inspirerande föreläsningar i IHRE-salen, heta diskussionsseminarier eller briljanta uppsatser väntar, för jag tar ut min lärarexamen! Helt otroligt.

Det kanske inte låter så märkvärdigt men det KÄNNS märkvärdigt. Fy tusan vad jag är bra, som har klarat tentor på 1650 sidor, skrivit inte en, utan två uppsatser på C-nivå, båda med högsta betyg, presenterat powerpoint-presentationer som min sambo gjort, men som jag tagit åt mig hela äran för ;) skrivit ett otal PM-där det diskutrats allt ifrån verbsatser, ordklasser, statusmanifestation under 1600-talet och didaktik med specialundervisningsperspektiv, samt ett examensarbete som jag fått mycket beröm för. Detta har gett mig briljanta ämneskunskaper i Engelska, Historia samt pedagogik, och det finns inte längre många vetenskapliga teorier jag inte känner till. Utöver detta har jag praktiserat på alla möjliga skolor och fått höra att jag har talang för yrket och kommer att bli en ypperlig lärare!
Ja, jag skryter massor nu, men jag tycker faktiskt att jag är värd det en dag som denna, för imorgon mina damer och herrar, kan jag titulera mig "lärare på avancerad nivå för gymnasiet och grundskolans senare år". Fantastiskt. Och detta ska självklart firas på bästa möjliga tänkbara sätt: nämligen med en bilresa hem. Hem till snön, skogen, luget och famljen. Och vi ska kramas som aldrig förr, för det är vi värda.

Ha en bra dag allihopa!

/Yours Truly.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jävlar inamma! Grattis stolt ska du vara! 14 maj vill jag höra mer för då flyttar jag hem!

2009-02-19 @ 17:27:27
Postat av: Nina

ja, du ÄR Bäst! Härligt jobbat gumman!

Postat av: PV

Jag är otroligtjättestoltochgladfördinskull!!!!!!!!

Nu har du blivit vuxen "på riktigt" och kan stå på egna ben ( och låna johans,ibland).

Känns faktiskt inte alls ledsamt att lämna över dig till Johan och glida åt sidan för att låta er utveckla er relation. Känns bra att veta att du har Johan vid din sida ,för då kan jag tillåta mig att "försvinna" ut i "vardagliga glömskan" = Jag behöver inte finnas vid din sida för att du ska veta att jag alltid har och kommer att älska dig mer än någon annan klarar av!? Grattis Anne, jag hoppas att ditt liv fortsätter resan mot ljusa tider! PV

2009-03-04 @ 00:14:43
Postat av: Mams

HÄÄÄÄÄRLIGT!!!! GRATTTTIS!!!!

Du kan verkligen känna dig stolt (det gör jag).

Nu är det bara att JOOOBBBBAAA!!! Löv ju.

2009-03-07 @ 18:42:29
Postat av: Mams

HÄÄÄÄRRLIGT!!!! GRATTTTTIS!!!!

Nu ska du vara stolt, Starkt gjort!!!!

Löv ju.

2009-03-07 @ 18:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback