JUUUL

Läste nyss S´s inlägg och fick helt galet mycket jullängtan!
Nog för att jag redan har hunnit tjata om snö och julpynt ett antar gånger sedan i slutet av juli, men nu blev det verkligen påtagligt: snart är det dags igen!
Ni som känner mig väl vet att jag helst av allt skulle ha jul året runt.. men men, Jack Frost vill liksom inte sprida sin magi tolv månader om året och INGEN JUL UTAN SNÖ!!

För övrigt lade vi klart pusslet igår och obotlig romantiker som jag är (näst intill tönt skulle jag själv definiera det), ska jag såklart rama in det tillsammans med datum, och sedan hänga upp det på väggen i vårt ännu obefintliga bibliotek : )
Pussel, jag kan starkt rekommendera det om ni är less på att hänga framför tv:n varje kväll och det är lite för ruggigt ute för en kvällspromenad, mysfaktorn är hög!

Gjorde första dagen på  min nya praktikskola idag och det kändes toppen! Jag ska undervisa en gymansieetta i Historia och de var verkligen öppna och inte alls rädda för att lämna åsikter eller ställa frågor! Precis en sån klass jag vill ha, hellre en som är lite småstökig men aktiv än en som är tyst och inte ger respons... Allt med måtta dock.
Det känns verkligen som att det är på gymnasiet jag hör hemma. Arbetssättet och möjligheterna att ta ut svängarna lite passar mig så mycket bättre än att agera extramamma till en vilsen sjua.
Med detta menar jag absolut inget ont mot alla lärare i de yngre åldrarna, tvärtom, jag beundrar deras tålamod och energi, men det passar inte mitt yrkesutövande alls... Herregud, de förstår ju inte ironi! Ni förstår själva hur det skulle gå med mig som ÄR ironi!

Nu väntar mat och Top Model, något som de stackars tjejerna förmodligen sällan får ta del av...

/Yours Truly.

Kommentarer
Postat av: Stina

Visst är det härligt!! Om några dagar är det faktiskt bara 3 månader kvar till the big day! :)

Vet du.. I år.. Om det finns snö och möjligheter.. Kan vi inte ha en date då med grillning och pulkaåkande hemma i byn/Ivantjärn/Jädraås.. Var nu bästa möjligeten till det ges.. :)

By the way.. Oh ja... Du ska definitivt hålla dig till gymnasiet.. Kan bara instämma.. Du ÄR ironi.. ;)

2008-09-17 @ 00:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback