Hej mitt vinterland!

Nu är det vinter!
Jag tittar ut och ser närmare 2 dm fin, vit, orörd snö ligga som ett täcke på marken...lycka.
Jag älskar snö! Jag älskar vinter,älskar jul...
Mest av allt vill jag åka hem till skogen nu känner jag. Elda i vedspisen och smyga runt i raggsockor och mysbyxor och hälla i mig kaffe varannan timme. Det måste vara det härligaste någonsin: jul hemma i skogen med god mat, julgran och hela familjen samlad. Så var det förr när man var liten, då kunde alla familjemedlemmar samlas för den goda sakens skull. Nu när vi vuxit upp har det däremot blivit helt ok att undstå detta och dra ner på hela julmyset... varför?
Jag kommer aldrig få förståelse för människor som slutar fira jul på rikitgt bara för att barnen vuxit upp. Aldrig.
Jul är jul och jul skall firas! Och detta innebär att HELA familjen skall vara samlad.
Julen har dessutom redan påbörjats här på Linnégatan, där vi redan avklarat 1 1/2 flaska glögg och en hel hög med pepparkakor! Mitt hjärta: du är bäst! Ingen har någonsin köpt glögg och pepparkakor till mig i mitten på november. Du är min själsfrände!

För övrigt är det endast detta examensarbete som håller mig ifrån julpyntet och julsångerna... Deadline på måndag och då ska den för tusan vara klar. Börjar bli less nu. Ja, det är intressant, men det blev inte som jag tänkt och jag kan väl inte påstå att jag avtäckt ny spännande mark på forskningsfronten heller. Men men, inget resultat är även det ett resultat i sig, frågan är bara hur jag ska få det att låta intressant och fascinerande...
Förutom allt detta är vi ju mitt uppe i försäljning av lägenheten, vilket är ett måste för att vi får köpa huset. Det är lite smånervöst och stressande att inte veta om den blir såld eller inte. Jag kan ju erkänna att jag mentalt redan har flyttat in i vårt fina hus, det är möblerat och allt och nästa års julgran står pyntad och grann i vardagssalongen (det räcker inte till att kalla det vardagsrum, det är ju galet stort!)...
Andra visningen på lägenheten idag, tänk om det inte kommer någon nu heller?

Tänk om jag inte kan ha min fyrameters julgran nästa jul?

Kommentarer
Postat av: Nina

Klart den blir såld gumman, om inte för denna visning så för nästa. Oroa dig inte.



Glöm inte att jag kan korrläsa om du behöver :) Och du, tråkigt att man på ditt håll inte längre än julfreaks, men vi vill gärna ha dig på julafton annars! Underbart att ha med en familjemedlem som också är en vän till jul! Då kan vi gadda ihop oss när det blir kaos över Monopolet, eller vad vi nu har för oss :)



pussåkram, ses kanske imorrn då om ni kommer och hämtar boken.

Postat av: syster

här är det, och har varit jul, sen veckor tillbaka! Imorgon ska jag köpa julgran och pynta den för att därefter skapa mitt egna vinterland i lägenheten. Japp så här firas det jul för fulla muggar! Vi ska även ha lussefika för alla malteser :)

Saknar dej vackra syster! Vi ses snart jag älskar dej hoppas de går bra med lägenheten

2008-11-25 @ 23:31:47
URL: http://annelieberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback