hardcore-julpyntning 2008

Nu är det dags.
Efter en lång tids frånvaro har orden hittat tillbaka till mig och jag känner att jag kan skriva igen!

Sitter hemma i soffan och dricker kaffe och kikar på nyheterna som berättar att Obama vann valet, skönt. Det är dags att det sker än förändring där borta på andra sidan pölen. Helt otroligt egentligen hur hårt segregerat det där världsledande landet fortfarande är... Galet.

För övrigt är allt bara bra. Det råder lite penningsbrist men det tillhör ju vardagen! Det går ju heller inte att vara annat än glad och förväntansfull när julen står och knackar på dörren och årets första julklapp redan är klar :) Min vana trogen är det snart även dags för inhandling av ännu mer julpynt, sedan kommer lägenheten byta skepnad! Från trendig svart/vit till hardcore-julpyntat rött, grönt och guld! Jag ska sikta på rekord i år... :)

Ska strax börja knappa in fler ord i mitt examensarbete som faktiskt går rätt hyfsat tror jag. Har haft lite problem med litteraturen men jag tror det duger snart faktiskt! Lägger hellre krut på resultatanalysen än rabblar upp litteratur som inte är relevant. Under denna arbetsprocess har jag insett att frågan om, och diskussioner kring resursfördelning faktiskt är oerhört intressant. Påverkar det elevers resultat i skolan eller inte? Det är vad jag ska försöka komma fram till den 1:a december....
Söker jobb för fullt också. Inte mycket finns dock, men jag söker med ljus och lykta varje dag och väntar på att den perfekta lärartjänsten ska dyka upp. 

Vad mer... javisst ja! Vi försöker köpa ett hus :)

/Yours Truly

Kommentarer
Postat av: Jenny

Kul att du är tillbaka! :)

Postat av: Stina

Köpa hus?!?! Näää! Åh men gumman! Vad kul! :) Har saknat dig här ska du veta (saknar dig annars också för den delen!), jag gillar det där med hardcore-julpyntandet - släng upp lite före- och efterbilder vettja! :)

Stor kram till den fina!

2008-11-05 @ 20:30:55
URL: http://www.stina.karlsson.blogspot.com
Postat av: syster

annepanne lingonballe, ska du köpa hus? Vad glad jag blir! Jag tar gärna ett av rummen på övervåningen då jag sover bäst i vetskap om att hunden ligger nere o vaktar.

Jag saknar dej och hoppas att allt är bra! Ingen älskar dej som jag puss lillasyster

2008-11-05 @ 22:19:16
URL: http://annelieberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback