Kapitel 4.

På begäran från flera håll kommer här en uppdatering.
Vill dock påpeka att den  endast är till för er som inte har elaka kommentarer att komma med,  ni andra kan väl vara vänliga och klicka er vidare.

Here goes:
Julen flög förbi, nyår lika så.
Har någorlunda kommit till ro i den nya staden och bostaden, det går sakta framåt i alla fall, vilket är huvudsaken.
Uppsatsen är avklarad, fick skapligt betyg, det hade kunnat vara bättre men också betydligt sämre.
Kursstart idag på ILU, vilket kändes precis så som jag trodde. "Välkommen tillbaka till högstadiet, era 140 poäng är för tillfället bortblåsta och vi kommer de närmsta månaderna behandla er som barn igen."

Annars är allt bra under omständigheterna. Även om jag måste erkänna att jag snart inte vet längre hur det känns att vara "hemma". Så många gånger nu som rötterna slitits upp precis när de börjat sätta sig att jag snart inte längre vågar använda ordet.
Kanske just därför som jag nu mer än någonsin känner en längtan hem till det riktiga hemma. Hem till familjen som kan påminna mig att även jag har rötter, om även bara några landskap bort... Hade tänkt åka hem till helgen men det var tydligen inte riktigt läge för det, men vi får se, kanske far norrut ändå.

Imorgon kommer far på besök. Det ska bli skönt. Har som sagt ett behov av besök hemifrån nu och det ska bli skoj att få tillbringa en heldag med honom, min hjälte. Läge för rundvandring i Västra Aros och självfallet ett kaffestop!

Detta får räcka för idag, är inte riktigt på humör för att dela med mig av livet just nu.

Dagens bästa:
Robban är tillbaka från utlandet!



Kommentarer
Postat av: Nina

tack för senast gumman!

och du, Hemmat kommer att infinna sig. Där du är nu är väl åtminstone tänkt att vara ganska permanent ;) För övrigt skulle jag ge ganska mycket för att känna samma hemlängtan som du.... ofta vill jag mest hålla mig borta. För mycket av det goda, så att säga.

STOR KRAM och tack för updaten - även om det mesta var skåpmat för mig :)

Postat av: Annelie

tänker på dej, längtar efter dej, tycker om dej massor!

2008-01-23 @ 15:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback