Liljor

Medan Johan ligger i sängen och (fylle)snarkar, passar jag på att vara lite kreativ!
Med en stor kaffekopp bredvid mig på soffbrickan och OS-final i basket i bakgrunden, tänkte jag än en gång avge livstecken.
Söndag idag och sista dagen innan skolan drar igång med nya äventyr... På måndag kl 9.00 är det registrering i Eskilstuna sedan får vi se vad som väntar denna termin! Personligen hoppas jag på en del nya bekantskaper och ett examensbevis lagom till nyår!
Hoppas även hinna med en stadsvandring i de gamla kvarteren här i stan med far och fru på tisdag kväll, och en date med finaste Cecilia någon gång under veckan!
För övrigt måste jag säga att det känns bra att komma igång med vardagen igen. Nog för att jag alltid tjatar om hur skönt det är att inte plugga och istället få stänga av hjärnan för ett tag och jobba med kroppen, men en sak som alltid tenderar att bli lidande av det är min träning... Inte en gång sedan i början av juni har jag besökt gymmet... Ett par rundor i löpspåret blev det innan alla incidenter började avlösa varandra, men utöver det, förutom mina morgonpromenader; nada, nichts, nothing.
Men imorgon, efter skolan då bär det åter av tillbaka till svettlukt och stönande spännbrats! 

Ja... har väl inte överdrivet mycket mer att rapportera. För att återuppliva en gammal trend avslutas detta inlägg med en fin liten lista som jag stulit av S ; ) 

1) Vad åt du till frukost?
Dålig frukost idag... två koppar kaffe och två mackor med ost och gurka! (Jag vet, viktigt med gurkan där!)
2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv:

3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
Caroline
4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet...
Medaljonger i Silver....Typ
5) När var du arg senast?
Igår kväll, men det gick över lika fort!
6) Ditt bästa minne från skoltiden?
Flera bra minnen från högstadietiden tillsammans med min vän Hanna.
7) Ditt sämsta minne från skoltiden?
Oj...kanske den gången jag upptäckte att någon ristat in ett otrevligt ord på mitt skåp...
8 ) Yoga eller löpning?
Löpning.
9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
Oxfilé, alltid!
10) Vilka tidningar läser du regelbundet?
VLT och Damernas Värld!
11) Favoritkaraktär i deckare?
Läser inte deckare...men ser på TV! Då måste jag säga Tony Hill i Mord i Sinnet.
12) Teveprogram du aldrig missar?
Hmm... är rätt dålig att se på TV egentligen. Men att gotta sig åt andras misär i Lyxfällan och konstatera att det finns en hel del mindre smarta människor är alltid skoj!
13) Vem är du avundsjuk på?
Svårt... Jag får svara alla arkeologer i Storbritannien som får gräva upp gamla slott och herrgårdar...
14) Din bästa revansch?
Min bästa revanch upplever jag dagligen när jag inser att jag har ett framgångsrikt liv och att det går väldigt bra för mig. Jag har sett till att jag är välutbildad, jag är bra på det jag gör, jag bor bra, ser bra ut och har dessutom världens snyggaste och mest fantastiska sambo. Jag vet att detta låter ytligt, men detta är trots alla de människor som ägnade så många år  och så mycket energi åt att försöka övertyga mig om motsatsen.
15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?
Hi hi, jag har ju inte haft så många chefer!  Men jag får säga 1: Lasse och 2: den oseriösa mannen jag hade som chef på Coffee House by George i Gävle...
16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?
Grisfötter. Kommentarer överflödiga.
17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
Hmm... jag är ju så blyg att jag förmodligen inte skulle våga säga ett ord till personen i fråga. Men i nuläget skulle jag VILJA prata lite med Reinfeldt för att bättre kunna få en förståelse för hans politik.
18) Kaffe eller te?
Loads and Loads of kaffe!
19) Skostorlek?
38-39
20) Hur ofta är du på IKEA?
Fyra-fem ggr på ett år?
21) Om du hade fem miljoner över - vad skulle du köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna...
Ett hus, en bil och se till att ta mitt MC kort! Efter det skulle jag ta Johan och flyga långt långt bort...




              Dessa fina blommor mötte mig i hallen efter jobbet i fredags!


Kommentarer
Postat av: Sandiie

Hoppas att det blir en bra sista termin. :)

Postat av: Mams

Nu har jag äntligen kollat "bloggen" här hänger man med vet du. Hoppas att det gått bra för dig denna vecka på nya skolan (kanske har du klarat dig utan karta o kompass) Älskar dig,tänker på dig!! Krama Johan. Hör nog av mig i kväll. Många kramar mamma.

2008-08-28 @ 14:44:20
Postat av: Jenny

Skönt att höra att du är positiv och att du själv har förstått det vi andra redan visste - att du är toppen! Kram och lycka till i skolan. Hoppas det blir kul och att du hittar några nya "bästisar" ;) /Jenny

2008-09-02 @ 23:18:50
URL: http://magicbean.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback