Mycket vill ha mer...

Allt är frid och fröjd och jag har verkligen ingenting att klaga på. Jag är frisk, har en underbar familj, fantastiska vänner, tillräckligt med pengar och en underbar sambo. Trots detta kan jag inte låta bli att sukta efter mer...
Hur kommer det sig att man inte kan vara nöjd med det man har när det man har trots allt är helt fantastiskt?

Är detta problemet i dagens moderna samhälle där de flesta av oss kan skaffa det vi vill ha genom pengar och jobb, och  på något vis "köpa" oss lyckliga...
Är det mån tro så att  vi i dagens konsumtionssamhälle, där vi tar så mycket för givet, har blivit mer och mer giriga?
Ju mer vi får desto mer vill vi ha.
Jag vill ha allt: hus, familj och äktenskap och helst på en gång.
Det i sig är väl inte så farligt kanske. Nej, inte så länge det inte övergår till en besatthet och gör att man blir blind för det man faktiskt redan har. Att man glömmer leva i nuet och bara njuta av tillvaron precis som den är...


Jag vet vad jag har. Det är helt fantastiskt och jag ska inte glömma att uppskatta det varje vaken minut!

/Yours Truly.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback