Det suger!

Att vara sjukskriven är förmodligen det mest uttråkande och totalt ostimulerande man kan råka ut för. Av flera skäl.
För det första är det ju givet att man inte kan jobba. Och även om jobbet inte är det roligaste man vet, så är det ju inte desto mindre trots allt en sysselsättning.
För det andra kan man inte heller gärna springa runt på stan eftersom man då riskerar springa rätt in i någon från jobbet, och genast sprids misstankarna om varför man inte är på jobbet. Och om man nu är sjuk: varför springer man då tillsynes oansträngt runt på stan?
Värdelöst!
För det tredje så resulterar ovan nämnda skäl till att man hamnar inomhus, i soffan, antingen med en  bok eller framför tv:n i timmtal, vilket i sin tur resulterar i att man känner sig totalt degig och ofräsh...
Som tur är är jag tillbaka till jobbet på tisdag.

I helgen väntar biobesök, tror jag, och fotboll i sthlm mot Gröndal...

Livet är med andra ord lika stimulerande som alltid för en icke gift fotbollsfru!

(Vill även passa på att tacka mina kära vänner för era snälla kommentarer, de värmde mycket. Ni är bäst!)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack för igår, det var trevligt att ses - trots all dramatik... Jag har drömt om honom inatt, händelsen påverkade nog mer än vad man tror.



Kram på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback