Tillökning!

Japp, familjen Hallenberg/Vähäkuopus har numer fått tillökning i form av två söta katthonor!
Blödig som jag är, kunde jag ju inte låta bli när jag såg annonsen om två innekatter som behövde nytt hem och nu är de här, Sigrid ett år och Selma 7 månader! Jag var och hämtade dem i kvarteret här bredvid och nu är de i full färd med att göra sig hemmastadda!
Sigrid är 1/4 norsk skogskatt, jättefin grå-/crèmerandig och fint tecknad medan Selma är en Siamesblandning och ser ut som om man skulle skvätt målarfärg på henne! Hon är helt osymmetriskt svart-/vit-/brun-fläckig men jättego!

De är så himla roliga att titta på!
Samtidigt som de är lite småfega såhär i början, så är de såå himlans nyfikna att de inte kan låta bli saker och ting! Sigrid springer ut och in från balkongen som en galning, det är ju väldigt spännande att vara där ute och titta på fåglarna, men det blir väldigt läskigt när det kommer bilar och andra motordrivna fordon :o)
Selma (som är den yngre på 7 månader) är lite tuffare, men hon är lite som än clown, inte fullt så smart och smidig...
De är bästa kompisar och har alltid bott ihop, och i deras förra hem lekte de som bara den med varandra, men nu är de lite avvaktande och Sigrid fräser och morrar åt Selma emellanåt. Undrar om det är någon ny "sätta på plats" idé som hon har fått för sig bara för att de har fått ett nytt hem, och att hon därför ska visa att hon bestämmer här med? Jag hoppas i alla fall att det går över så att de kan börja leka med varandra igen.

Nu sitter Selma på balkongen och spionerar på lekande barn, Sigrid är jollig så hon ligger bredvid mig i soffan :o)

image36

                                        -  Sigrid -



image37

                                - Selma -

Kommentarer
Postat av: Nina

åååh va härligt!
Det där med fräsandet, det är för att de inte är säkra i er lägenhet än. Sådär gör Tiger o Tyson mot varandra om de inte är hemma. Inget att oroa sig för, de kommer bli kompisar snart igen :)

Postat av: Anne

Jo, jag trodde det jag med.. Det är redan mycket bättre och de leker för fullt igen!

2007-06-17 @ 17:40:56
Postat av: BellaM

åh va söta! va roligt! (:

2007-06-27 @ 08:36:48
URL: http://bellam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback