Jag är värd det!

Oj oj oj, jag har verkligen varit dålig på att uppdatera bloggen på sistone... men denna vecka har jag återigen jobbat mastodontskift med fem förmiddagar och en tolvtimmarshelg och då blir man trött.
För övrigt händer inte så mycket...jobbar och försöker umgås lite med min älskling som även han jobbar dagarna i ända. Det är väl lustigt att man kan bo under samma tak utan att ses just någonting på flera dagar? Är det inte också lite komiskt att man spenderar mer tid med de man jobbar med än den man lever med? Lustigt det där med livet...

I fredags var vi i alla fall på marknaden "hemma" i Ockelbo, trevligt som alltid att komma dit. Även om jag visserligen aldrig bott där, så är det i alla fall mer hemma än här i Gävle (även om jag trivs här med!), men det är väl inte så konstigt då man tillbringade hela dagarna där under tiden man växte upp, skola, basket och kompisar... det var tider det : )
Som vanligt fanns det en massa krimskrams och onödigheter, men jag måste säga att vi var väldigt mogna (läs tråkiga) då våra inköp endast bestod av korv (såklart!), bröd och en golvmopp samt nya matskålar till katterna! Jisses, värsta pensionärsparet... Medan vi inhandlade golvmopp passade far och Pia på att göra karikatyrer av sig själva! De blev jättebra. Trist att jag och Tomas såg mer hemska ut än vanligt annars hade vi också gjort två... men det får bli en annan gång, då vi ser mer ut som oss själva och inte kommer direkt från Sandvik!

Imorgon ska jag på konsultation på en mycket känd hårsalong här i stan för att bestämma färg och längd på håret jag ska sätta i...  Jag är SÅ förväntansfull och kan knappt bärga mig!
Samtdigt som det känns lite väl fåfängt att lägga ut så mycket pengar på lite hår, så tycker jag ändå att jag är lite värd det. Jag menar, jag sköter skolan utmärkt, jag jobbar som en tok och jag har inte precis några missbruk eller andra laster, då borde man väl få vara lite fåfäng och unna sig något extra en gång?
Ja det tycker jag.

Nu ska jag lägga mig och läsa ut min braiga bok "The Observations"  så att jag kan börja på de nya böckerna jag ÄNTLIGEN fått hem i serien om ätten Tudor  (Henry, Mary, Anne, Elizabeth och co.), jag har en känsla av att jag kommer att sluka allihopa!

Lev väl.

Kommentarer
Postat av: Nina

åh, det låter som en serie jag kan tänka mig läsa. Men min last kommer den 21a - sista Harry Potter. Längtar och längtar!
Jag ska kolla om det finns något vandrarhem nära som är billigare..... hör av mig!

Postat av: Nina

kolla in detta: men ring och hör om ni kan sova där den 25e, då de normalt har öppet till den 24e och sedan "i mån om plats"
Det kanske tar 15 minuter med taxi dit.. kanske 20.
http://www.biskops-arn.se/vandrarhem/vandrarhem.html

2007-07-03 @ 20:19:13
URL: http://metrobloggen.se/moreira

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback