Jul på riktigt.

Nu är den här, på riktigt!
Den mest fantastiskt tiden på året är här och jag njuter som vanligt mest av alla.
Det går inte att beskriva känslan av härliga julljus i det gnistrande vintermörkret... Det finns nog inget som är så magiskt. Jag blir alldeles varm inombords och allt känns plötsligt inte lika tungt längre. Det ständiga oroandet ersätts med en harmonisk känsla som säger att allt ordnar sig, det är ju jul.
Detta till trots finns det något som saknas mig denna jul. Min familj.
Jag hade länge sett fram emot en lugn skön julhelg tillsammans med allihopa, men dessa planer gick fort i stöpet då det visade sig att alla ska vara på olika håll...
Varför kan man inte få fira en RIKTIG jul igen? Så där som när man var liten och precis alla var tillsammans...
Jag vet att det är väl naivt, men det är så jag vill ha det. Huset fullt med de allra närmsta, de man älskar allra mest av allt på jorden, det är väl ändå det julen handlar om?
Denna jul kommer att firas med Johan och hans famlilj, något jag ser fram emot mycket. De är verkligen underbara allihopa, men det går ändå inte riktigt att jämföra...

Igår fixade jag det sista med årets två (!!) julklappar, nu står de färdiga och väntar på att bli öppnade.
Men du får hålla dig ett par dagar till min skrutt!

/Yours truly.

Kommentarer
Postat av: Stina

God forsättning Anne! Skickade ett mms på julafton men fick bekräftelse idag (!) att det inte gått att leverera.. Men jag tänkte på dig iaf..
Hoppas du hade det bra och att det fortfarande är så.. Gott Nytt År på dig gumman!
KRAM!

Postat av: Nina

hallååå nu får du uppdatera lite

2008-01-14 @ 16:24:46
URL: http://www.metrobloggen.se/moreira

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback