Två änglar i mitt liv

Det är så underbart att vakna och se solen skina med sina vackra strålar ner på jorden :o)
Det är ju helt omöjligt att få en dålig start på dagen när termometern visar 15 grader i skuggan samtidigt som det inte är ett moln på himlen!

Igår var en stor dag för Anne, jag körde motorcykel för första gången i mitt liv!
Eller ja, körde och körde, jag rullade själv på ettans växel ett varv runt en parkering, men det är i alla fall något..
Det var skoj men lite småklurigt måste jag säga. Pappa var en ängel som inte tappade tålamodet på en gång, men han gör sällan det min pappa. Han är bra.
Vi tog en tur till Älvkarleby där vi fikade och såg på utsikten och jag höll på att skrämma livet ur en schäfer då jag började hoppa och ropa eftersom jag upptäckte att det kröp en spindel på  min hand! Inte vilken spindel som helst heller utan en sådan där brun tjock sak... *Uscchh*
I alla fall så var det en riktigt trevlig eftermiddag med far och Pia som slutade med att Pia köpte en ny motorcykel!
Efter turen väntade pannkakor och ärtsoppa :o)

Senare på kvällen kom lillasyster hit, hon har sovit här i natt.
Hon hade arbetat på gasklockorna, serverat på någon stor fest, och blev glad över pannkakorna och grädden som väntade i kylskåpet!
Idag ska vi leka lite, jag ska prova lite olika make-up:er på henne så vi kommer till hur hon ska ha det på balen. Japp, jag har fått det hedersuppdraget att fixa hennes make up! Det ska bli superkul att få ta del av det spektaklet igen!

Solen skiner och jag är hungrig, nu väntar frukost på balkongen.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Visste att jag skulle hitta dej på QueenAnne :) Tack för senast!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback