Pillerlangning

Man är väl ett litet helgon? : )

Medan vissa sitter på förfest och berusar sig själva med diverse alkoholhaltiga drycker står andra hemma hos sin gamla farmor och diskar!
- Hahaha! Gud så jag kände mig vänlig och social igår.

Eftersom jag inte varit hos min gamla farmor på väldigt länge kände jag att det var hög tid för ett besök.
Vi pratade och fikade (ingen i världen kan bjuda på så mycket fikabröd som min farmor!) och jag passade på att diska upp gammal disk och slänga sopor.
Mitt uppe i alltihopa kommer farmor på att hon fått slut på tabletter hon äter för blodet, så jag fick springa över till en granne (en annan av de andra "äldre damerna" som bott i kvarteret sedan husen bygdes) och hämta piller!
Jag tycker det är skojigt att gamlingarna byter piller med varandra, lite som deras variant av langning ; )

Efter besöket hos farmor begav jag mig till far med fru. Det blev ett kort besök men som hann skrämma upp mig rejält.
Pappa tyckte att vi skulle ut och köra motorcykel ikväll. Alltså, han tyckte att JAG skulle köra motorcykel ikväll.
Det  är väl ingen nyhet i sig att jag ska ta MC-kort, men att man faktiskt måste köra motorcykel för att få kortet, det är något som totalt gått förbi mig.
Jag är toknervös. Inte för att jag ska göra illa mig själv på något vis, det gör man ju förr eller senare i vilket fall som helst, det jag är rädd för att jag ska kvadda hans cykel : /
Det är väl lika bra att redan nu ge honom en fullmakt så han kan tömma mitt konto om något inträffar.

Idag händer två kuliga saker:
1: Jag ska träffa en gammal kompis från back in the days jag fortfarande spelade basket, som jag inte träffat sedan i början på gymnasiet någon gång! Det ska bli fantastiskt roligt!

2: Middag på Mezopotamya och sedan skratt till Big Comedy på konserthuset!

Vad ska ni göra idag?

Kommentarer
Postat av: Nina

Idag har jag packat väskorna, suttit i Västerås vid en svinkall fotbollsplan och hejjat på brorsan, samt åkt till Jakobsberg och lämnat mina älsklingar hos Sara som ska ha dem denna vecka.... Saknar dem! Snart ska vi väl försöka sova lite... Frågan är hur bra det kommer gå?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback