Mysafton

Idag har jag varit duktig.

Åkte til Uppsala imorse kl 7.30 och har suttit och pluggat hela dagen fram till ca kl 18. Jag var rätt less de sista timmarna på Carolina men jag hade bestämt mig för att göra klart allt innan jag åkte tillbaka hem, kände för att ha en helledig kväll och det fick jag :)

Har myst med hjärtat som hade maten så gott som färdig på bordet när jag kom från tåget! Smaskig Moussaka stod på menyn, sååå gott...
Resten av kvällen har vi slappat framför tv:n och bara myyyyst.
Kvällar som denna behövs verkligen ibland.
Min prins är nyopererad och lite yr i knoppen ikväll. Han har äntligen fått tagit bort (läs filat, hyvlat och mejslat bort) en knöl vid hårfästet han haft i många år nu... Så nu är han knölfri, men kan inte skratta för det gör ont :)

Imorgon var det tänkt att jag skulle bege mig till Riksarkivet i Sthlm för att börja samla in mitt källmaterial, men det får vänta till på Torsdag känner jag nu. Det känns viktigare att jag får klart introduktionen och forksningsläget innan jag går vidare till den empiriska undersökningen.

Så, istället för tågresa till huvudstaden kl 8.30 väntar nu tvättstuga kl 07.00, ingen rast ingen ro!

Sov gott alla, det ska jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback