Pricken på moset

VIlken dag...

Jag håller med Jan-E, eller är det Olle... ?
I vilket fall så ligger de där varje kväll i sin våningssäng, bröderna i Pistvakt, då en av de tre, alltid innan han somnar, lite småmelankoliskt  på bred norrländska utrbister  "Vilken dag", och man kan riktigt känna hur allting bara rinner av honom innan det är dags att sjunka in i sömnens magiska värld...
Hur som helst, en sådan dag har jag haft idag känner jag.

Inte för att jag just har gjort något särskilt; 
Åt lunch med Cecilia för att gå igenom några uppgifter, hade terminens första seminarium, vilket inte precis gick som jag hade önskat (Tack Cecilia, Couldn't have done it without you, I owe you). Väl hemma fixade jag en omelett och sedan bar det ut på en promenad i höstsolen med Karin. Dagen avslutades sedan med att färdigställa uppgifter till Engelskaseminariet imorgon förmiddag samt ett avsnitt av Gilmore Girls (det må vara trams men det är verkliget en "feel good" serie som gör, åtminstone mig, glad!).

Detta låter ju som en rätt hyfsad dag, vilket det även borde ha varit, men, en trasig blomkruka som väntade mig på golvet när jag kom hem var pricken på moset...
Min första tanke var nämligen inte "Å nej, min fina blomkruka" (vilket det faktiskt var,min finaste, mest antika, blomkruka) utan det som fick mig att skrika av ilska när jag öppnade dörren var snarare "F-n f-n f-n, JAG HAR INTE TID MED DETTA!!"
Jag är stressad.
Kan inte koppla av.

Det spelar ingen roll hur mycket jag än plugar så kommer jag sldrig till den punkten då jag känner att jag gjort tillräckligt för dagen och därmed kan koppla av.

Promenaden med Karin i solen; borde har varit fantastisk då det trots allt är i  mitten av September och det fortfarande är över 20 grader ute. Solen sken, fåglarna kvittrade, en härlig höstpromenad med min bästa vän, men icke. Stress stress stress "Jag har inte tid med det här"
Gilmore Girls: Ett riktigt "dricka en kopp the och ta det lugnt och bara njuta- program", men icke.

Vet inte riktigt hur jag ska bete mig för att om så bara för en kväll kunna gå till sängs utan att behöva känna att "jag hade kunnat plugga mer"  "Nu måste jag gå upp två timmar tidigare imorgon och ta igen detta"...

Tentan är på Onsdag. Jag brukar alltid tro att jag inte har någon koll alls och vara högst osäker på huruvida jag kommer klara den eller ej. Det roliga är att hur osäker jag än känner mig, så har jag alltid klarat mig ganska bra.

Kanske är det bara jag som ska sluta noja mig. Börja intala mig att jag faktiskt har lika bra kolla på detta som alla andra och lita på mig själv...
Ty om jag gör det, kanske även jag kan sova gott om natten : )

Sleep tight

/Yours (very proud) Truly.


Kommentarer
Postat av: Bell

Darn it, för en människa som har Pride som sin största synd är du bara för uppstressad. Ta det lugnt, du har fixat allt hittills och det kommer fortsätta på samma vis (: Stressa inte upp dig i onödan. Själv har jag redan skrivit terminens första tenta och PM, and you don't see me get all anxious. Gäller att njuta av de där härliga höstpromenaderna när du får möjlighet att gå på dem :)
It'll be alright.
Kramar på dig (:

Postat av: Anne

Tack gumman. Även om man innerst inne vet om det själv, är det alltid skönt att ha någon som sparkar en där bak emellanåt :) Kramar

2006-09-13 @ 07:53:31
URL: http://queenanne.blogg.se
Postat av: Nina

du fixar det tjejen, jag lovar. fortsätt som förut bara, men slit inte ut dig! Hör gärna av dig om du har tid för en extra fika eller prommis ;)

2006-09-13 @ 22:25:10
URL: http://ninasblogg.blogg.se
Postat av: Camilla

Du är utmanad:

http://stilic.blogg.se/150906181510_utmaning__visa_dina_skor.html

2006-09-16 @ 10:39:27
URL: http://www.stilic.blogg.se
Postat av: Tomas

Det är Oll-e som sover längst ner och brukar sammanfatta dagen med "Oh vilken dag" ;)

2006-09-23 @ 21:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback