Hur många köttbullar kan man äta?

Var på Ikea idag och införskaffade några välbehövliga samt några mindre behövliga grejor till mina 19 kvm.

Det är smått otroligt vilken hysteri som verkar gripa fok (mig inkluderad) så fort de träder innanför Ikeas portar och entrar detta Svenska Imperium.
Det är alltid likadant:
Man ser fram emot besöket redan ett par dagar i förväg och tänker "Vad kul det ska bli att bara gå omkring och titta, söka inspiration och njuta av tillvaron i allmänhet."
Sedan kommer dagen då det är dags att åka dit och man är om möjligt mer entusiastik, "Nu ska jag verkligen komma ihåg att köpa de där galgarna som jag alltid glömmer och därför måste hänga tredubbla lager på de stackrarna som redan trängs i garderoben".
So far so good.
Det är när man väl intar parkeringen som man börjar ana oråd och börjar fundera på om man verkligen behöver den där nya toalettborsten och förresten så duger väl sängkläderna jag ärvde av Mor och Far för fem år sedan alldeles ypperligt, trots att ingenting matchar?

När man stigit in i denna förtrollande värld av Svensk möbeldesign, (här bör det påpekas att jag absolut inte är någon stor fan av Ikea när det gäller inredning utan hellre föredrar Loppisar och Auktioner) bestämmer man sig ändå för att gå hela varvet runt  "Vi är ju ändå här så sällan".
Men ack vad man bedrar sig.

Barnfamiljer med barnvagnar och gråtande barn som blockerar gångarna. Tonårsdottern som har flyttat hemifrån och blir påtvingad fula gardiner av sin smått hysteriska mamma. Och icke att förakta: de nykära paren som äntligen ska flytta ihop och som står i en evighet och diskuterar vilken färg de ska ha på badrumshanddukarna.
Att man aldrig lär sig, Ikea på en lördag är ingen bra idé.

Att äta på Ikea en lördag är förmodligen en ännu sämre idé.
Inte för att det är något fel på priset och storleken på portionerna ska man absolut inte klaga på..

Jag fick i alla fall tag på det jag skulle ha: En extrahylla samt smart skoförvaring till garderoben, hyllplan som ska monteras ovanför sängen, tvättkorg, gardiner samt överkast och en kudde.

Undrar hur det gick för dottern...och undrar vilken färg det blev på handdukarna tillslut...

ZZzzleep tight  : )




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback