3-4 Bankdagar my ass

Det är väl helt otroligt.
Det finns nog ingen, förutom alla dementa, som vandrar denna planet som är lika virrig och vimsig som mig.
Men men, jag är inte överraskad. Jag kan ju se det positiva i denna tragikomiska händelse: Pengarna kommer ju förmodligen räcka längre, vilket i sig alltid är något!

Det som har hänt är att jag igår, över lyckan att ha arbetat min sista dag för sommaren samt att för en gångs skull riktigt kunna glädjas åt mitt kontoutdrag, mitt i lyckan så klart glömde kortet i automaten och glatt och lyckligt ovetandes satte mig på bussen utan några som helst pengar med mig hem.
Hela bussresan satt jag och beundrade den lilla papperslappen med ett fånigt leende på läpparna, något som drastiskt skulle avta när jag kom fram till kassan på ICA och till min stora skräck inser att jag inte har mitt älskade VISA-kort med mig!!
KLANTARSEL.
Det jag såklart gjorde var att tokcykla hem och ringde upp banken för att spärra kortet. Det nya kortet beräknas dimpa ner i postlådan efter 3-4 bankdagar. Nice.

Man kan ju tycka att detta vore nog, ICKE.
Eftersom jag är jag så följs nu detta av ännu lite mer krängel.

OK, tänkte jag (inte alls förvånad över vad som nyss inträffat), shit happens. Men jag kan ju alltid logga in på internetbanken och föra över pengar till min mor som får ta ut pengar när hon kommer för att skjutsa hem mig till Uppsala. ICKE.
Min käre Tomas hade tidigare under dagen varit så snäll att byta batteri i min dosa (som länge varit halvdöd då batteriindikatorn blinkat tomt i ett antal veckor nu), så dosf-n fungerade inte heller!
Nu kan man ju då tänka att "varför lånar hon inte bara pengar av Tomas då?" och visst, det vore ju skitenkelt, om det inte vore för att han är bortrest till Norrlöping under helgen!

HURRA!! Eftersom det idag är lördag och alla bankkontor är stängda, är nu Anne utan pengar i 2 dagar!  Noll, zero, nill, KEINE GELD!
Och till saken hör att jag idag åker tillbaka till Upsala, vilket innebär ett MYCKET tomt kylskåp...

Väntar nu på att Tomas ska ringa upp så att jag förhoppningsvis får ta ut pengar från hans konto..

I'll keep you posted.

/Yours Truly

Kommentarer
Postat av: Nina

gumman lilla... fan ta tokigt det kan bli! Hoppas ingen hann få tag på kortet i alla fall? Hoppas det löser sig...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback